Ebben a cikkben folytatjuk a patch fordítását, ezúttal a hősök balance változásait fordítjuk le.
Blizzard Entertainment cikkének a fordítása
Általános
- Az összes gyógyítás mostantól működik pajzsokon is
- A lőszer mostantól a fegyver újratöltési animációja alatt fog újratölteni, nem a végén
- Több javítás a harcokon belüli vizuális effektekhez és audióhoz
Ultimate (Összes hős)
- A játékosok többé nem kapnak Ultimate töltést akkor, amikor sebzést kapnak
- Az Ultimate mostantól folyamatosan generálódik idővel az összes hősnek
- A változások miattt a legtöbb hősnek megváltozott az Ultimate költsége
Fejlesztői megjegyzések: Engedélyezni a hősöknek, hogy Ultimate töltést generáljanak, miközben sebzést kapnak, több balance-olási (kiegyensúlyozási) problémát is okozott. Például, gyakran rossz ötlet volt megtámadni egy ellenséges hőst, ha éppen gyógyították, mert az feltöltötte volna az ellenfél Ultimate-ját és a gyógyítók Ultimate-ját is sokkal gyorsabban. Ezen hibák kijavítására eltöröltük, hogy sebzés esetén Ultimate töltést generáljanak és megváltoztattuk úgy, hogy az összes hős generált Ultimate-ot egy lassú, folyamatos arányban.
Bastion
- Élete meg lett növelve 50 pajzsal (most 200HP/100 pajzs)
- Configuration: Recon
- Minimum fegyver terjedés eltörölve
- Maximum fegyver terjedés megnövelve 10%-al
- Mostantól sokkal gyorsabban áll helyre a fegyver terjedés
- Configuration: Sentry
- Átalakulás Sentry-ből Recon-ba, mostantól 0,5 másodpercig tart 1 mp helyett
- Mostantól már 360 fokban tud célozni Bastion
- Fegyver terjedés 20%-kal csökkentve
- Fegyver újratöltés sebessége 2,5 másodpercről 2 mp-re csökkentve
- Lövedék sebzés 33%-kal csökkentve
- Bastion túlélése Sentry módban át lett alakítva:
- Mostantól 300 pajzsot ad
- Frontális akadály eltörölve
- Bastion magja mostantól szabadon van a hátán, amikor Sentry módba alakul
- Minden sikeres támadás, ami a magot éri háromszoros sebzést okoz
- Self-Repair:
- A teljes életének a 25%-át gyógyítja mostantól, egy előre definiált érték helyett
Fejlesztői megjegyzések: Ugyan szeretjük, ahogyan Bastion meg tudja fordítani a harc alakulását, a hős túlzottan erősnek tűnt kevésbé tapasztalt játékosok ellen és túl gyengének a sokkal tapasztaltabb játékosok ellen. Ezeknek a változásoknak az a célja, hogy Bastion sokkal életképesebb legyen minden ügyességi szintent, továbbá több flexibilitást adjon, hogy a hős miként játszható és támogatható a csapat által.
D.Va
- Amikor D.Va mech-je elpusztult sebzés által, akkor azonnal eltűnik ahelyett, hogy várna pár másodpercet miután D.Va kikerül a Mch-ből.
- Defense Matrix
- A mérete kb. 50%-kal csökkentve
Fejlesztői megjegyzések: Korábban D.Va problémává válhatott, amikor többen játszotak vele, különösen akkor, ha összezsúfolódtak egy kis elfoglalandó hely köré. A Defense Matrix mérete és az elpusztított Mech védelmez biztosíthatott, mert kitakarta az ellenfelek látómezejét, ezért gyakran túlzottan nehéz volt megölni őt. Ezekkel a változásokkal a játékosok több lehetőséget kapnak a legyőzésére.
Hanzo
- Scatter Arrow
- Mostantól fix terjedése van
- Sonic Arrow
- Már ráragadhat és mozoghat ellenséges célpontokkal együtt.
- Dragonstrike
- Hanzo mostantól képes forogni, amikor haszánlja a Dragonstrike-ot
Fejlesztői megjegyzések: A változások célja, hogy Hanzo képességei inkább intuitívek legyenek.
Mercy
- Guardian Angel
- Mostnatól képes a halott társainak a lelkét célozni
- Resurrect
- Ultimate képesség költsége 25%-al csökkentve
- Aktiválási idő 1,5 másodpercről 1 mp-re csökkentve
- Hatósugara 40 mérterről 15 méterre csökkentve
Fejlesztői megjegyzések: Mercy egy nagyon erős Support hős egy nagyon erős Ultimate képességgel, így nem is meglepetés, hogy sok csapatnál kötelező őt beválasztani a csapatba. Nem akarjuk, hogy bármely hős - vagy hős képesség - olyan érzést keltsen, hogy ezt kötelező kiválasztani. A célunk ezekkel a változásokkal az volt, hogy gyengítsük a Resurrect-et, hogy az ellenfelek tudjanak tenni ellene, de továbbra is megmaradjon az az érzés, hogy ez játék döntő pillanat lehet.
Pharah
- Jet Pack
- Többé nem fog feltöltődni amikor Pharah egy nem járható felületen csúszik
Fejlesztői megjegyzések: A játékosok felfedezték a módját, hogy miként tud Pharah végtelen ideig lebegni bizonyos felületeken. Eredetileg engedélyeztük ezt a szép trükköt, de végül kiderült, hogy hátrányos a térkép egyensúlyának szempontjából, ezért el kellett törölni.
Reinhardt
- Earthshatter
- Sebzése 50%-al csökkentve
- Tölcsér szélessége 40%-al csökkentve
- Reinhardt mostantól képes forogni az Earthshatter használata közben is
- Reinhardt mostantól immunis Zarya Grvation Surgé-nek
- Ha Reinhardt aktiválja az Earthshatter-t, miközben csapdába esett a Graviton Surge-ben, főldre fog esni és akkor fog aktiválódni a képesség (ahelyett, hogy a levegőben aktiválódna)
Fejlesztői megjegyzések: Ideális esetben a játékosoknak az Earthshatter-t arra kellene használniuk, hogy egy felkészítő lépés legyen a csapatuk számára. Azonban ez a képessége olyan sok sebzést okozott, amit nemcsak előkészítő, de kivégző lépésnek is használhatott Reinhardt és sok segítség nélkül is több hőst ki tudott végezni.
Roadhog
- Chain Hook
- Kábítás időtartama egy sikeres húzás után kissé meg lett növelve
Fejlesztői megjegyzések: Mindig az volt a szándékunk, hogy egy sikeres húzást követően Roadhog-nak legyen lehetősége reakcióra, mielőtt észhez tér a célpontja; azonban voltak olyan szituációk, amikor ez nem történt meg, különösen magas lag esetén. Ezért kissé megnöveltük a kábítás időtartamát ennek kompenzálására.
Soldier: 76
- Heavy Pulse Rifle
- Új hajszálkeresztet kapott
- Hosszú távolságokban csökken a sebzése
- Tüzelés terjedése mostantól azonnal megkezdődik, az eddigi kis késleltetés helyett
- Tüzelés terjedésének mostantól van egy íve, amitől az elején pontosabb, de gyorsan egyre kevésbé lesz pontos a célzás
Fejlesztői megjegyzések: Ezeknek a változásoknak az volt a célja, hogy Soldier:76 fegyvere jobb érzét adjon, amikor tüzelsz vele, továbbá a tapasztaltabb játékosoknak legyen lehetőségük, hogy pontosságot érjenek el hosszabb távokon (sorozatlövésen keresztül). Azért, hogy a Soldier:76 ne legyen túlzottan erős mesterlövész kapott egy kis hoszú-távú célpont vesztést kompenzációként.
Symmetra
- Symmetra tornyai többé nem fognak Ultimate képességet tölteni, amikor akadályokat sebeznek
- Teleporter
- Ultimate költsége 40%-al csökkentve
- Symmetra többé nem kap Ultimate töltést, amíg a Teleporter-je aktív
Fejlesztői megjegyzések: Ezeknek a változásoknak két fő céljuk volt. Először is, azt szeretnénk, hogy könnyebb legyen Symmetrá-nak az első Teleporter-jét előállítani. Másodszor pedig meg akarunk válni azoktól a frusztráló szituációktól, amikor Symmetra képes volt azonnal eg újabb Teleporter-t építeni, amint megtalálta és elpusztította az ellenséges csapat.
Torbjörn
- Torbjörn tornyai többé nem fogják tölteni az Ultimate képességét, amikor akadályokat sebeznek
- Scrap
- Maximális Scrap mennyisége 100-ról 200-ra növelve
- Felszedésekkor a Scrap mennyisége 30-ról 20-ra csökkentve
- A Scrap-ekhez jelző került, hogy a játékosok sokkal könyebben észre vegyék azokat
- Rivet Gun
- Elsődleges tüzelés
- Sebzés 25%-kal megnövelve
- Tüzelési arány 20%-kal csökkentve
- Alternatív tüzelés
- Sebzés 50%-kal megnövelve
- Kisebb távon kevésbé pontos a célzása
- Tüzelési arány 33%-kal csökketnve
- Mostantól olyan lövedékeket lő, melyeket célozni kell
- Elsődleges tüzelés
- Build Turret
- A torony fejlesztése többé nem kerül Scrap-be és sokkal gyorsabban történik meg
- Level 1
- Sebzés 15%-kal megnövelve
- Élete csökketnve 250-ről 150-re
- Level 2
- Sebzés 15%-kal megnövelve
- Élete 425-ről 300-ra csökketnve
- Többé nem lehet Level 3-asra fejleszteni a Forge Hammer-el. (Lásd: Molten Core változásoknál alább)
- Level 3
- Lövedékek sebzése 15%-kal megnövelve
- Lövedékek tüzelési aránya 25%-kal megnövelve
- Rocket Launcher sebzése 50%-kal csökkentve, de mostantól 4-essével lő
- Rocket Launcher tüzelési aránya 33%-kal csökkentve
- Rocket Launcher robbanási mérete 40%-kal csökkentve
- A rakéták többé nem löknek hátra
- Élete 600-ról 800-ra növelve
- Armor Pack
- Cooldown eltörölve
- A kapott pajzs 50-ről 75-re növelve
- A csomagokat többé nem láthatóak az ellenfelek számára
- Molten Core
- Többé nem tölti fel a Scrap mérőt
- Többé nem kerülnek 0 Scrap-be a képességek
- Mostantól mozgás közben is aktiválható
- Mostantól autómatikusan felfejleszti a level 2-es tornyokat level 3-as tornyokra, amikor a Molten Core aktív (a tornyok visszaváltanak level 2-re, amint a Molten Core véget ér)
Fejlesztői megjegyzések: Bastion-hoz hasonlóoan Torbjörn is egy olyan hős volt, aki gyakran túlzottan erős volt kevésbé tapasztalt játékosokkal szemben, de túlzottan gyengének bizonyult tapasztaltabb játékosok esetében. Rájöttünk, hogy a kevésbé tapasztalt játékosok nehezen jöttek rá, hogyan bírjanak el a 3-as szintű tornyokkal. Viszont a tapsztalatabb játékosok könnyedén meg tudták állítani Torbjörn-t egy 3-asz szintű torony felépítése előtt, ez pedig haszontalanná tette őt. Ezen hibák megoldására a Rivet Gun-ját erősebbé tesszük, javítva a sebzését az 1-es és 2-es szintű tornyoknak, de csökkentjük az életüket; és összekötjük a 3-as szintű tornyát az Ultimate-jével, a Molten Core-al (limitálva annak időtartamát).